Förändringarnas...

... tid är här!
Härligt samarbete är på väg att avslutas. 
Grupper upplöses och nya tillkommer. 
Personer flyttas runt som brickor. 
"Omorganisation" säger cheferna.
"Fia med knuff" säger jag.
Inte konstigt att man är sömnlös. 
Nåväl. 
 
 I år pyntar många inför julen tidigare än vanligt har jag upptäckt.
Inte konstigt kanske i dessa, annars så dystra, tider.
Behovet av lite ljus i mörkret är påtagligt och man får påverka där man kan. 
Än har jag bara bytt ut ett par glödlampor till röda. 
 
 
Resten kommer till helgen, är tanken. 
 
Till och med kommunen har börjat. 
Här lyser en stjärna precis utanför mitt sovrumsfönster. 
(Den lyser mildare än den vanliga gatlyktan så det är win-win.)
 
 
I kontrast till päronen trädgård där löken ännu blommar... 
 
 
Kontraster! 
 
Hmmm... var var jag nu...?!
799, 798, 797, 796...
Baklängesräkning mot sömnlöshet ska vara effektivt har jag fått mig till livs.
 
Ha det fint 🤗
#1 - - Znogge:

Det är verkligen mycket som än annorlunda nu. I tider som dessa ska man nog på en arbetsplats akta sig för att förändra alltför mycket. En stabil och inarbetad grund kan vara att föredra.

Här pyntar alla väldigt tidigt men jag tror att alla behöver fokusera på något trevligt.

Hoppas du somnade till slut!

#2 - - Ama de casa:

Visst är det annorlunda tider nu. Tyvärr kommer vi nog att få dras med detta en lång tid framöver... Vem hade väl kunnat tro detta när vi skålade in 2020?

Ser att många tjuvstartar julen i år. Dina lampor lyser fint :-)

Ha det gott!