Arga inlägget

Jag tycker att de professionella ska vara just, professionella.
När de professionella inte är det, då blir jag uppriktigt arg!
Det var jag ikväll! 
Så arg att jag grät och hyperventilerade!
Nästan fick panikångest!
 
Jag behövde verkligen det recept som jag hade talat med VC om.
De "hjälpte" mig under dagen och lovade, att ett recept skulle finnas att hämta efter 17.
 
Gott så!
 
17.20 stod jag på stället där man förväntas kunna hämta ut den föreskrivna medicin som man behöver.
Och där stod jag.
Och stod jag. 
Och stod.
 
Det är bra när de professionella är professionella, absolut!
Men var gränsen mellan att hantera något proffsigt och att faktiskt bete sig "puckat"??!!
 
Hela livshistorien hos varje kund kan väl inte vara huvudsyftet att avhandla där i luckan?!
Där man hämtar ut medicin är ju faktiskt inte en social inrättning!
 
Ja, nu låter jag kanske elak.
Må så vara. 
 
När det sen blir min tur att hämta ut medicinen som jag så akut behövde och blivit lovad efter 17... då finns inget inringt recept!
Tack för serviccn kaffet!
 
"Denväldigtöverdrivetsocialaapotekssnuppan" hittade ett gammalt recept som var utställt till mig på samma medicin och jag tänkte "Puh! Så skönt! Då får jag hjälp ändå!"
 
Fem minuter senare och efter 2327 knappningar på tangentbordet meddelar "den proffsiga" att de inte har min utskrivna medicin i lager men att den finns på "stället man hämtar ut medicin på" mitt emot.
 
Jag tackade för ingenting och rusade över gatan (klockan är då 17.57 efter att jag stått i kö och lyssnat på livshistorier i 40 min) och ställde mig i kö på nästa ställe.
 
Receptkön!
I receptkön!
 
Där pratades det om fotstöd, fotskydd eller vad fan det var!
Med den enda person som har legitimation till att hantera läkemedel!
 
I butiken gick en som tydligen inte hade legitimation att hantera läkemedel runt sysslolös men som kanske hade passat bättre att tala om fotskydd med!!!
 
Jag rusade då gråtande ut från detta, mitt hatobjekt, och hem och insåg att nej, jag kommer inte att få ut den där medicinen som jag så väl behöver idag. 
 
För att vissa professionella inte lyckades sköta sitt jobb idag!
 
Om jag är arg???
Väldigt!!!
Om jag brukar blogga om sånt här???
Aldrig!!!
 
Men jag är så JÄVLA arg, ledsen och frustrerad! 
#1 - - Ama de casa:

Men fy vilken dålig - eller snarare obefintlig! - service. Förstår din upprördhet fullständigt!
Kram

Svar: Tack, ja det var verkligen under ALL kritik på alla vis!Kram 🤗
Carina Robertsson