Lallar runt...

...och är lite assistent till sambon vilket känns bra. 
Skönt att få in rutiner och få bekräftat att det funkar och kommer att funka även då jag inte är hemma. 
Det kommer att kännas oroligt att befinna sig 4 mil bort ifall nåt skulle hända. 
Dock är sambons telefon preppad med alla möjliga telefonnummer ifall olyckan skulle vara framme. 
En dag i taget ~ här och nu ~ och inte ta ut nåt i förskott.
 
I fem år har jag valt bort gardiner i hela lägenheten. 
När jag flyttade in kändes det (mot förmodan) helt naturligt eftersom fönstren var så stora och vackra.
Nu när sambon kommer att tillbringa en del tid i soffan och för att de flesta fönstren är i söderläge kände jag att det var dags. 
Man ser helt enkelt inte TV-rutan när solen gassar.
Sagt och gjort. 
Gardiner inhandlades och sattes upp. 
Det blev ett helt annat rum!
Varmt och ombonat och helt ärligt skönt att kunna dra för när solen steker.
 
 
(Varför har vi inte persienner eller rullgardiner då?! För att i denna gamla lägenhets väggar och fönstersmygar är det näst intill omöjligt att borra. Vi har försökt men vi gav upp. Dock satt det redan gardinfästen så därför blev det gardinlängder som man kan dra för. Inte det bästa men funkar ändå.)
 
Nu är jag lite sugen att även sätta upp gardiner i matrummet. 🤔
Vännerna på Facebook var dock eniga när jag ställde frågan där - inga gardiner!
Men jag vet inte om jag samtycker... 🤔
 
 
~ fnular vidare ~
#1 - - znogge:

Gardinerna blev jättefina så du får väl fundera en vända till. Vi har bara gardiner i vardagsrummet men annars har vi avstått. Jag köpte till sovrumsfönstret men det blev helt fel så det blev retur. Ärligt talat så tror jag båda delarna blir bra hos er.

Ha en god kväll!

Svar: Tack snälla för dina tankar i frågan. Jag har inte tänkt klart så jag avvaktar lite.Tack och detsamma 🤗
Carina Robertsson

#2 - - Ama de casa:

Blev ju himla bra med gardinerna! Jag har gardiner i alla rum (utom i ett litet badrumsfönster när jag tänker efter. Så vill jag ha det, men då har jag inte några vackra fönster heller. Dessutom förbättrar textilierna akustiken, med stengolv och hårda väggar så ekar det rätt friskt när det är "naket".

Ha en fin start på april!

Svar: Tack snälla! 🤗Jag har alltid haft gardiner överallt och sett det som en självklarhet. När jag flyttade hit tyckte jag att fönsterna var så underbara att jag valde bort det.
Men jag håller med om att det gör något med hela miljön i ett rum och känns mer ombonat och varmt.
Vi får se vad som händer med matrummet. 🤔
Tack och detsamma 🤗
Carina Robertsson