Åh, så gott...

...det blev att krydda karrékotletterna med ramslökssalt och citronsaft! 
Mums! 
 
Idag blir det dessutom en repris för idag kommer näst äldsta sonen på mat och han var verkligen sugen på grillat sa han. 
Då är det så.
Och då får det bli så.
Inte mig emot! 
 
Om en vecka blir det dop för mina små pluttar! 
💙💙
 
 
Och idag har jag beställt doppresenter! 
Lite i senaste laget men enligt nätbutiken skulle det endast ta tre dagar för dem att anlända. 
Med borträknade röda dagar borde de vara här på fredag.
 
Det blir en hektisk nästa helg för även på lördagen ska vi på dop.
Då hos en systerdotter till sambon.
 
Ibland händer inget och plötsligt händer allt på en gång! 
 
Nu händer i alla fall inte mycket här. 
Sambon inväntar startskottet på fotbollen mellan MFF och Hammarby. 
Och ikväll står tydligen hockey på schemat då Modo och Djurgården ska göra upp om vem som på riktigt är bäst.
 
Håhåjaja, så mycket sport! 
 
Men man får ju samsas.
Ibland får sambon kolla på krimmisar i flera timmar för att det är min favorittyp av program.
Och köpa en TV till är inget alternativ i min värld.
Man vill ju gärna sitta tillsammans så då blir det ge och ta. 
 
Nu önskar jag er alla en
Glad Valborg! 
🔥🥂☀️
#1 - - Eval8 :

Tur de inte lagt dopen samma dag också!
I morgon innan vi kör hem ska vi plocka med oss en större mängd ramslök. Så får vi se vad vi gör med den. Trevlig valborg 🔥

Svar: Ja, det är sannerligen tacksamt! Plocka på! Det finns massor! Och en massa gott kan man göra med det! Förra året gjorde sambon pesto bland annat men den blev inte så god tyckte vi. Saltet igår blev dock gudomligt! Och ramslökssmöret förra året oxå. Funderade ett tag på att göra något med olivolja men det blev bara en tanke.
Tack och detsamma! 🤗🔥
Carina Robertsson

#2 - - znogge:

Grillat är alltid ett säkert kort så det kan man äta ofta.
Jo men så är det väl. "I nöd och lust" liksom så då får man ge och ta. Docka har vi två TV och det fungerar alldeles utmärkt också kan jag säga ;-)
Två dop på en och samma helg var inte illa. Ibland händer allt samtidigt. Har en känsla av att du ser fram emot ett av dopen lite mer. Hoppas att presenterna anländer som tänkt.

Önskar en fin Valborg!

Svar: Säkert kort är det absolut! 🤗
Här vägras två TV-apparater! Är vi sambos så är vi och då tittar vi ihop. Men det löser man ju som man vill. Bara det funkar.

Jo, det kan nog va så att det ena smäller liiite högre i min värld just nu. Jag är dock glad att de inte krockade helt och inföll på samma dag för naturligtvis vill vi ju närvara på båda.

Tack och detsamma! 🤗
Carina Robertsson

#3 - - Eval8 :

Det blev hastig hemfärd idag. Ramslök blev helt oväsentligt när näst yngsta barnbarnet försvann och var borta i två och en halv timme. Stor sökinsats. Tack och lov hittades han vid god hälsa. 🙏🏻

Svar: Men oj! Förstår att ni fick bråttom! Sikken tur att han hittades välbehållen! 💜
Carina Robertsson