Intensiv...

...grammatik blev det på jobbet igår.
När klockan var 11.30 snurrade det nog mest i elevernas huvud men även i mitt.
De fick lova att studera det utdelade materialet i minst 45 minuter hemma så skulle vi packa ihop för dagen.
 
Sagt och gjort.
Nu återstår det bara att se om de gjort vad de ska...
 
När sambon vaknade upp efter några timmars sömn i eftermiddags begav vi oss ut på en promenad i solskenet.
 
Det var verkligen vååår i luften! 
Varken sjal eller vantar behövdes.
Allt knoppas och en del har slagit ut. 
 
 
U.N.D.E.R.B.A.R.T.
 
Torsdag igår så då blev det ärtsoppa.
Det är inte så att vi äter det varje torsdag, inte alls, men ibland.
För att det är så gott! 
Extra timjan på soppan och kokt wienerkorv med senap till...det är verkligen mumma.
Men såklart råder det delade meningar om det, liksom om det mesta. 
 
Efter maten hittade sambon ännu en konsert som vi inte vill missa.
Än så länge kallar jag det "Danskt hygge" eftersom jag inte riktigt har koll på helheten.
Jag vet att Nic Schröder är inblandad och då kan det bara bli bra i min värld.
Evenemanget går av stapeln på The Tivoli i Helsingborg i september.
Check på den! ✔️
 
Sen blev det dags för sambon att gå och vila sig inför stundande och sista nattpasset för denna gång.
6 veckor tills det infaller i schemat nästa gång.
 
Medan sambon sov kollade jag på "krimmi".
Just nu har jag fastnat i Buried in the backyard på CMore.
Riktigt ruggiga historier.
 
Innan sambon begav sig till jobbet vid åtta-tiden hann vi avverka första perioden av matchen mellan Malmö Redhawks och Brynäs.
0-0 stod det när sambon avvek och nej, jag kollade inte vidare.
Jag försvann in i mordhistoriernas makabra men intressanta värld igen.
 
Men somnade framför TV:n i typ 1,5 timme.
Och det skulle jag aldrig ha gjort! 
För sen blev det inte mer sova av för min del.
Inte en blund på hela natten! 
 
Så nu ligger jag här i soffan med aura och med migränen lurande bakom pannbenet.
Om eleverna gjort sin läxa är inget jag får reda på.
Inte idag i alla fall.
 
Och ikväll skulle vi ju fira! 
Fira att nattskift nu är ett minne blott för ett tag.
Så ikväll skulle det bli middag på lokal minsann. 
En av restaurangerna i den lilla byhålan skulle besökas och få förse oss med gotta ikväll.
 
Men först - huvudvärkstablett och soffan.
Sen får vi se hur det utvecklar sig och hur det blir med planerna för kvällen.
 
Hoppas att du får en härlig inledning på helgen! 
 
(Glad att jag förberedde detta inlägg igår kväll för jag ser knappt vad jag skriver just nu.)
#1 - - Eval8 :

Här är en till som inte kunde sova i natt. Mellan 8-9 sov jag.
Vi hade regn mesta delen av gårdagen, så någon vårpromenad blev det inte. Däremot hjälpte grannen oss att kapa vattenledningar på toaletten.
Nic Schröder är bra, det håller jag med om. Det händer att jag lyssnar på Ni& The family-skivan. Inte ofta, men det händer.
Hoppas din fredag blir bra, trots sömnbrist!

Svar: Dryyygt att inte kunna sova! Här har det ösregnat hela förmiddagen men nu solar det upp faktiskt!
Nic Schröder var huvudperson i musikalen Midt om natten som vi såg i höstas. Baserades på mycket Gasolin och Kim Larsen. Den var sååå bra!
Jag mår betydligt bättre nu efter 3 timmar I soffan.
Tack och detsamma! 🤗
Carina Robertsson

#2 - - znogge:

Så jobbigt att inte kunna sova och dessutom få besök av migrän. Hoppas att det känns bättre nu så att kvällens planer inte behöver rubbas.

Önskar en god fredagskväll nu!

Svar: Verkligen jobbigt! Och tyvärr inte helt ovanligt...😳Migränen är borta och är nu bara trött och slö.
Tror dock vi genomför våra planer som det känns nu.
Tack och detsamma 🤗
Carina Robertsson