De irriterande S:en!

Ssskånetrafiken! 
Sssociala medier! 
 
2 S som jag är så jävla trött på! 
(Jo, man får lov att svära på min blogg, särskilt jag som är "ägare" av rättigheterna!)
 
Skånetrafiken. 
Ystadbanan.
(S)Tågstrul. 
 
I en aldrig sinande uppfinningsrikedom om varför tågen är försenade eller inställda.
(Har inside information om att deras "anledningar" inte alltid är sanningsenliga.)
 
Det är inte ok! 
Att leka med min tid!
Min tid är lika mycket värd som din! 
 
Personalbrist, spårbrist, personalbyte, vagnbrist...det tar aldrig slut! 
Den enda kategorin som berör mig är "spårspring". 
För det kan både innebära att idioter är ute och springer på spåren (vilket såklart inte är ok) men det kan oxå innebära att nån olycklig själ9 har hoppat.
Framför tåget. 
 
Den berör mig.
Den har jag förståelse för.
 
Men personal- och spårbrist? 
Har de ingen framförhållning? 
Och vad fan hände med spåren som försvann...?! 🤔
 
Sociala medier då? 
Visst är de fantastiska? 
Klubben för inbördes beundran. 
 
Japp, jag använder dem och jag postar.
Oftast postar jag kuligheter, dråpligheter kring mig själv, upplevelser... och på senare tid kring barnbarn.
När vi är "ute på tur" postar jag oxå. 
Som en dagbok mest för mig (oss) själv. 
Men varför? 
 
Varför skriver jag ens här? 
Öppet på internet.
Min lilla dagbok online. 
 
Jag vet inte.
 
Jag gillar att skriva och berätta. 
Jag gillar att bjuda på mig själv.
Jag gillar ironi och sarkasm.
Jag gillar humor.
Jag är seriös men kanske inte alltid.
Jag gillar att "goof around". 
 
Blogga kommer jag nog att fortsätta med men de andra medierna får det kanske va så med.
Blir så trött på att läsa andras uppdateringar och inser att jag har ju inte mycket mer att säga än de har. 
 
De jag har i mitt liv har jag ju verklig kontakt med och behöver inte Fejjan.
 
Men fråga mig i morron så har jag säkert ändrat mig! 😄
#1 - - Eval8 :

Fattar hur du menar. Men folk som ränner på spåret och eventuellt förstör livet för en stackars tågförare, de tycker jag förstör för många!
Men helt klart funkar inte tågen överhuvudtaget. Har just bokat biljetter till Göteborg när vi ska på operan. Fan alltså, om det strular då. (Du sa man får svära här!)
Facebook delar jag sällan något på, mer Instagram då. God natt!

#2 - - Hannas krypin:

Jag tycker fortfarande väldigt mycket om att blogga. Det är det sociala mediet som jag inte kan se mig sluta med. Men jag ska erkänna att jag slutat följa exempelvis Underbara Clara då hennes liv är alldeles för "perfekt". Mår bara dåligt när jag är inne hos henne.

Ja du tågstrulen alltså. Fattar inte hur svårt det ska vara. Ledsamt med olyckliga själar som väljer att hoppa. Att man kommit så djupt i sin depression att man ser döden som enda utvägen. Så ofantligt sorgligt.

#3 - - znogge:

Så irriterande med tågtrafiken! När tågen går som de ska är det ett utmärkt färdmedel men om inte så blir det bara ett irritationsmoment.


Sociala medier, ja de är vad de är och man får ta dem med en nypa salt helt enkelt.

Ha en fin fredag nu!

#4 - - Petra Olsson:

Så trist när inte kommunal trafiken funderar som den ska.
Håller med ang sociala medier att blogga är mer roligt det är så mkt uppdateringar man inte bry sig ett skvätt om på tex insta och mkt reklam och konton som kommer upp som man inte ens följer,FB har jag bara för att kunna se vad dotterns dansgrupp lägger upp så där är jag sällan inne.Snap har jag inte förstått grejen med än😅Men kanske kan ändras 😅
Ha en fin helg